mandag 9. mars 2009

Er ingen surpomp!

Jeg har ikke hvert helt i form de siste dagene, er ikke helt toppers enda... men jeg er bedre en jeg var... Og det som sjedde på trening i går er at trix en ny hannhund som har kommet seg inn i vår flokk skal vise meg signalene jeg er ute etter. De andre veit hvor de har meg... det var bare å fortelle trix hvordan jeg vil ha saker å ting.

Men den lille spirrvippen lex må jo blande seg inn... det gjør han altid... fatter synes vist det var for mye for trix av gangen... mulig det men... så jeg tas med i bilen igjen... fatter forklarer at trix behøver ikke får to store rottiser i huet på en og samme dag. Fatter liker ikke at vi presser hundene vi møter for mye... spesielt ikke hvis de vi hilser på er yngre... Fatter bestemmer.

Jeg har nå min mening om den saken. Og det virker som jeg er ganske alene om å mene det. Men det er jeg vant til ;) Jeg har levd hele livet mitt med å stå for det jeg mener til det mottsatte er godt bevist :)

Det var ganske ok å få strekke på beina uten at magen lagde for mye problemer... får gjøre litt. Orker ikke så mye av gangen... men noe orker jeg da. Og det håper jeg det blir mere av, ork. Er ikke det, ganske deillig å ta det med ro også.. kose seg i sofan..og når fatter er ute, så er det å jakte på noe som er mer eller mindre spislig. Fatter blir rasende når han finner ut at jeg har spist..prøvd å spise noe jeg ikke skal ha i meg. Kanke skjønne hva han er så sinna for.. han mumler noe om at jeg har problmer nok med magen om jeg ikke skal gjøre det verre. Jeg bare tar det jeg finner jeg, vondt i magen tar jeg når det kommer.

Lex har slitsomt mye enerig om dagen... hadde det hvert opp til han skulle vi ha lekt hele dagen og hele natta. Men det får han ikke. Og godt er det.. endelig lar han meg være i fred.

Hm... livet mitt har bestått av noen endringer.Tenker på ett stedene jeg var, der var alt etter klokka... spise til fast tid.. leke, sove, tur...så komme til ett sted hvor det var masse hunder...så til ett sted hvor det var masse barn og jeg hadde det kjempe morro. Kongen i huset det var meg..... så jeg noe jeg ville leke med tok jeg det.. og prøvd de å si nei eller ta fra meg ting... knurra jeg eller stakk avgårde med det. Det var tider det. De tidene ble snudd på huet når jeg kom til fatter gitt...jeg styrte han ganske bra i starten... men han var sta og ga seg ikke... og i dag har jeg ingen problmere med at fatter er den av oss som tar de viktige avgjørelsene. Jeg har lærten opp til å bli en bedre leder en det han var dagen jeg kom til ham. Så vi har vel lært litt av hverandre vil jeg tro. Er ganske fornøyd med oppdragelsen jeg har gitt fatter. Jeg har det i allefall ganske bra hos fatter.


Som tiden flyr... på tiden å sjekke tingenes tilstand ute... hvem av damene som er klare for ett besøk og hvilke andre hanner som er i nærheten.

Ha en tørr aften...(hater alt dette våte snø slapset)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar